Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat

Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat
PRU-13 "Misi PR KE PUTRAJAYA"

Saturday, June 26, 2010

'Takkan Felda nak tipu orang Melayu, sedangkan Felda bantu orang Melayu??'

Suara selamatkan Malaysia sekali lagi berkumandang kerana kehairanan dengan jawapan yang menganggap rakyat bodoh. Sebagai rakyat kami berhak tau kenapa, kerana itu adalah sumbangan rakyat.

Apa yang berlaku dengan PKFZ, tanah rakyat diniagakan digunakan duit rakyat pula untuk bayar urusan pembayaran, pembinaan bernilai billion Ringgit sehingga kini tiada penjelasan, isu kapal selam Scorpene dan pesawat Sukhoi harga yang melanpau melalui orang tengah juga tiada penjelasan, isu PERWAJA tiada jawapan, isu empangan Bakun yg dulu melibatkan wang rakyat kini Mengakibatkan kerugian kepada SIME DARBY, dan byk lg pengkhianatan, jawab dahulu perkara ini barulah menteri boleh jwb sebegitu rupa.

Sudahlah Timb Menteri yang menjawab itu jenis redah "gila babi". Ceramah politik di sekolah ketika PRK Hulu Selangor di hadapan pelajar dan guru di dalam sekolah, sahaja kita tidak highlightkan ketika PRK tersebut, ramai lagi yang perangai macam Ahmad Maslan ni. kali ini orang yang telah memperbodohkan Melayu ini patut dicampak kedalam hutan, tidak layak memimpin negara.

Yang paling BACUL sekali tindakan ingin menarik permit Suara Keadilan, kalau berani cuba jawab isu kenapa dahulu (sebelum tahun 2004) sebanyak RM4.08 Billion tinggal kini hanya RM1.35 Billion selepas Pak Lah serahkan kepada dibawah pengurusan TPM ketika itu. Adakah itu dikatakan bijak, dari mana datangnya wang yang telah digunakan sebanyak RM2.73 Billion itu? Bukan dari titik peluh peneroka kah? RM2.73 Billion itu bukan RM2.73, tapi dua ribut juta lebih bukan sedikit, jika dilaburkan RM2.73 Billion tersebut dalam bentuk saham / simpanan tetap dan dibahagikan kepada setiap peneroka Felda, sudah tentu mereka akan menghadapi kehidupan yang lebih baik.

Jangan jadi BACUL wahai Ahmad Maslan, apa kata debatkan isu tersebut secara terbuka dengan Persatuan Anak Peneroka, atau pemimpin Pakatan Rakyat. Biar rakyat tahu kebenaran, bukan hanya menutup mulut orang lain, ikat tangan dan kakinya kemudian belasah cukup-cukup, itu BACUL namanya.

No comments: