Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat

Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat
PRU-13 "Misi PR KE PUTRAJAYA"

Saturday, August 28, 2010

Teguran Kepada Progam Singgah Sahur

Salam Ramadhan dan Selamat Berpuasa kepada semua sahabat yang beragama Islam. Agak lama saya meninggalkan laman blogger.com ini. Sekadar membaca suapan RSS dari blog rakan-rakan blogger yang lain disebabkan kesuntukan masa dikala tugasan yang amat sibuk.

Bagaimanapun kesempatan yang ada tidak dilupakan untuk duduk bersama keluarga, bersahur, berpuasa, menyediakan juadah berbuka, berterawih, bertadarus dan berqiamulail bersama sahabat dan keluarga bila berkesempatan bersama.

Bagaimanapun ketika menonton program Singgah Sahur anjuran TV3 ada beberapa perkara yang tidak kena dilakukan oleh stesen TV swasta tersebut. Saya perhatikan tiada teguran diberikan, disini ingin saya tegur ketika melawat / menggerak anak-anak yatim muslimah hormatilah aurat mereka. Bayangkan satu Malaysia menonton rancangan ini, sudahlah wartawan TV3 ada yang tidak bertudung siap dengan rambut berwarna, malas hendak persoalkan sembahyang atau tidak. Tidak hairan lah jika anda hendak bersedih atau insaf tapi biarlah beradab dan berakhlak Islam. Kalau benar Islam beradab lah dan berakhlak lah cara Islam, bezakanlah anda dengan orang bukan Islam dengan kaedah Islam.

Saya nasihatkan tak perlulah tunjuk tuan/puan gerak anak muslimah di dalam tv cukuplah sekadar anak2 muslimin sahaja. Hendak melaksanakan sesuatu program perlulah ada ilmu, ada akhlak, dan amalkan.

No comments: