Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat

Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat
PRU-13 "Misi PR KE PUTRAJAYA"

Friday, February 11, 2011

DAP akan sokong Nizar jadi MB Perak lagi

Pelbagai rektorik dan fitnah dilemparkan kepada YAB Dato Seri Nizar oleh Umno, BN, media arus perdana, serta kaki-kaki ampu regim Umno BN. Prestasi dan Integriti Nizar tidak boleh dinafikan, beliau adalah tokoh pemimpin Perak yang boleh dibanggai bukan sahaja oleh rakyat Perak malah seluruh Malaysia.

Beliau bukan sahaja pintar mengatur Kerajaan Negeri tanpa perlu berbelanja besar dengan membina syarikat kerajaan negeri atau melantik konsultan sesuka hati untuk menjadi penasihat beliau. Dalam kepimpinan "Decision Making" adalah penting, terbukti sepanjang pemerintahan beliau meskipun sebentar tetapi dirasai bukan sekadar penjawat awam di Perak malah rakyat yang berbilang kaum menghormati ketegasan dan kepintaran beliau.

Kenyataan ini saya petik dari laman YB Drs Idham Lim. Oleh yang demikian apa perlu dirisaukan oleh orang Melayu di Perak? pilih sahaja PR nafikan terus Umno dan BN, tidak kira kecil atau besar DUN dikuasai oleh PAS, DAP tetap akan menyokong PAS untuk meletakkan Nizar sebagai Menteri Besar. Jalan paling mudah pangkah PAS pangkah Pakatan Rakyat.

DAP akan sokong Nizar jadi MB Perak lagi



8 Rabiul Awal 1432H.

IPOH, 10 Feb.:- DAP akan memberikan sokongan penuh kepada Datuk Seri Muhamad Nizar Jamaludin (gambar) untuk menjadi menteri besar Perak jika Pakatan Rayat berjaya merampas negeri Perak semula dalam pilihan raya umum akan datang.

Perkara ini dinyatakan oleh Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng dalam ucapannya di majlis makan malam DAP Kampar malam tadi.

Perkara ini dinyatakan juga oleh Setiausaha DAP Perak yang juga bekas Exco kerajaan negeri Pakatan Perak, Nga Kor Ming dalam satu kenyataannya.

Menurut Nga Kor Ming, Setiauasaha Agung DAP dalam ucapannya itu menyifatkan Nizar mempunyai rekod yang sangat baik sebagai MB Perak sebelum ini.

"Nizar juga seorang yang mempunyai intergriti yang menyebabkan dia adalah calon terbaik untuk jawatan itu," kata Lim Guan Eng yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang dalam ucapannya itu.

Nizar telah dipilih menjadi MB Perak ketika Pakatan memerintah sebelum ini walaupun PAS hanya mempunyai enam wakil dalm Dun Perak berbanding DAP dan PKR yang mempunyai lebih ramai wakil.

No comments: