Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat

Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat
PRU-13 "Misi PR KE PUTRAJAYA"

Monday, June 6, 2011

Kenapalah ada TPM macam ni di Malaysia

Sudahlah PM nya tak berapa nak cerdik malah "agak jahil" dalam agama, TPM pula memalukan dan sangat memalukan, apabila detik berita pagi di televisyen hari ni Muhyiddin Yassin, sebaliknya berkata PAS sudah lari daripada landasan Islam kerana tidak mahu mencari kebenaran mengenai isu itu, sebaliknya meluluskan usul mengutuk BN pada muktamar parti itu semalam kerana didakwa membenarkan penayangan video lucah di televisyen dan media cetak.

“Dia (PAS) membicarakan soal kepentingan politik, langsung tidak mengambil kira hak, tuntutan agama, mencari keredaan Allah... itu tidak menjadi perjuangan mereka, (tetapi) yang menjadi perjuangan ialah kepentingan politik mereka.

Nak gelak pon ada, yang jelas pemilik video seks tersebut adalah Trio Dato T sahaja, video tersebut tak pernah ada di youtube sebelum pendedahan mereka di Carcosa Seri Negara. Selain mereka Polis juga ada salinan video tersebut. Sudah tentu kalau Polis yang mendedahkan ianya mencemar kredibiliti Polis. Sepatutnya pihak Polis mengambil tindakan terhadap Trio Dato T seperti mana tindakan terhadap 2 orang yang mengedar video lucah Chua Soi Lek yang kini Presiden MCA. Mereka itu bukan sahaja membuat tayangan video lucah di Carcosa, malah membuat salinan sama ada mereka sendiri atau melalui pihak ketiga mengedarkannya ke dalam Youtube.

Pelik dan lebih ajaib Polis macam berani tak berani atau takut untuk menangkap Dato' T , kerana dalam UMNO edar video lucah adalah halal seperti mana puak mereka beberapa tahun lepas kata ada Bir Halal. UMNO ni dah tak layak pimpin negara sebab mereka ini berpolitik kotor dan jijik.

UMNO yang sebenarnya memperjuangkan isu video tersebut untuk kepentingan politik mereka, Trio itu sendiri pon terdiri dari orang UMNO. Malah tindakan PAS dalam meluluskan usul tersebut patut dipuji kerana majoriti ulamak telah lama mengharamkan penayangan video lucah tersebut. Yang salah adalah yang menghasil dan mengedar itu sudah jelas. Perkara yang tidak jelas tidak perlu di politikkan, UMNO hanya mempolitikkan isu untuk kepentingan mereka bukan untuk mencari keredhaan Allah.

No comments: