Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat

Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat
PRU-13 "Misi PR KE PUTRAJAYA"

Sunday, June 5, 2011

Pemilihan Jawatankuasa PAS 2011 Benar-benar Menakutkan UMNO

Alhamdulillah tahniah diucapkan kepada semua perwakilan dan ahli-ahli PAS. Setelah agak lama saya menyepi dek kerana kekangan masa yang melanda disebabkan tugas yang perlu dijana bagi memastikan cukup dana untuk peribadi dan infak kepada Jemaah terutama dikala Pilihanraya Umum ke-13 yang baka berlangsung tidak lama lagi.

Perjalanan pemilihan dan muktamar PAS tetap menjadi agenda penting dalam Lanskap Politik Tanah Air yang akan menentukan barisan yang akan diketuai oleh tokojh-tokoh politik Islam yang terbaik bagi memimpin umat Islam di Malaysia merampas dan tatkala menduduki Putrajaya.

Dalam masa yang sama akhbar politik rasmi UMNO iaitu Utusan Malaysia melancarkan kempen subversif sebelum muktamar dan selepas muktamar menjadi bukti sebenar ketakutan mereka.

UMNO melalui Utusan Meloyakan nampak sangat tidak faham gerakan Islam yang di bawa oleh PAS, gendang terbaru mengatakan ahli PAS menolak ulamak. Ini adalah sesuatu yang kelakar Presiden PAS yang pertama iaitu Dr. Burhanuddin Al-Helmy bukanlah pemegang sarjana Pengajian Islam, beliau adalah tokoh Profesional dalam Perubatan Homopati. Beliau yang di gasak dan dikurung teruk oleh UMNO dan BN menggunakan nama Kerajaan Malaysia meninggal akhirnya akibat aniaya UMNO.

PAS diterajui dan dinasihati oleh ulama melalui Mursyidul Am dan Dewan Ulamak yang masih teguh dan kukuh menjadi tonggak tulang belakang PAS. Tonggak itu meletakkan Quran dan Hadis didepan jauh daripada UMNO yang meletakkan assobiyah di depan.

Setelah lebih 50 tahun PAS menjadi parti politik berdaftar tertua di Malaysia, PAS lebih matang kerana memahami rakan dan musuh, mereka tahu bagaimana PKR dan DAP menjalankan organisasi mereka, malah mereka juga sangat faham bagaimana UMNO MCA dan MIC bergerak. PAS adalah parti yang mempunyai ahli yang pintar rajin dan sangat kuat. Mereka tidak mudah disogok kerana tarbiyyah yang dibina serta profesionalisme yang ada pada ahli-ahlinya.

Oleh yang demikian terbukti pemilihan PAS kali ini sangat menakutkan UMNO malah lebih dahsyat lagi selepas peilihan PAS 2011 sangat jelas mereka sangat takut dan gentar.

Rakyat Malaysia kini jelas nampak kematangan parti PAS serta keberaian melaksanakan pemilihan dikala PRU-13 yang bakal menjelma. Pemilihan yang berlangsung dengan sangat berjaya menjelaskan lagi PAS sudah bersedia melangkah ke Putrajaya melaksanakan agenda Islam untuk kesejahteraan semua, dan menjadikan Malaysia yang lebih berjaya.


TAKBIR!! Allahu-akbar

No comments: