Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat

Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat
PRU-13 "Misi PR KE PUTRAJAYA"

Sunday, September 14, 2008

TV3 Media UMNO, hari ni Mubarak pulak muncul

Saya rasa pakcik ni yang patut baca sejarah, pakcik ini nak salahkan orang muda sebab tak sokong UMNO. Orang sekarang dah tahu muslihat UMNO semata-mata hanya kerana kuasa, kekayaan, dan kroni. Nak salahkan DSAI, salahkan orang muda, dan sokong ISA. Saya rasa pakcik ni patut mengaji sudahlah ikut UMNO, pakcik ni dah terlalu sangat sokong ajaran ISA.

Kenapa nak bandingkan ISA dengan Amerika, adakah kita nak ikut Amerika dengan buat ISA?? Adakah Amerika itu gunakan Penjara di Guantanamo Bay untuk tahan orang yang tak sokong G.W. Bush? Mereka gunakan untuk orang yg bukan rakyat mereka sahaja. Orang yg tak sokong Presiden atau Perdana Menteri berbeza dengan pengganas negara.

Jadi saya rasa pakcik Mubarak patut study betul2 baru komen. Atau saya rasa baik pakcik join majlis ilmu atau ikuti usrah. Masalahnya pemimpin UMNO berfikiran jumud, tidak terbuka, ketinggalan masa, pentingkan jawatan, dan perkauman.

Saya mmg bukan berkenan sangat dengan Dato Zaid Ibrahim tapi logik juga pandangan dia hari ni, kalau tak mampu berlaku adil jangan gunakan ISA.

No comments: