Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat

Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat
PRU-13 "Misi PR KE PUTRAJAYA"

Monday, February 22, 2010

Sedih dituduh pengkhianat, Rakyat sedih dikhianati

Rentetan tulisan saya pada 13 Februari 2010 bertajuk Pengkhianat Rakyat Kelantan. Serta ceramah penerangan di seluruh pelosok negara, maka kesedihan dipancarkan oleh Tok Pa antaranya di MStar.

Rakyat lebih sedih lagi apabila Tok Pa dan Awang Adek lebih mempolitikkan isu hak rakyat Kelantan. Jika diambil iktibar dari rentetan peristiwa Wang Royalti Terengganu cuba lihat disini, PAS Terengganu tidak mempolitikkan isu HAK RAKYAT TERENGGANU meskipun PAS Terengganu tidak memerintah Negeri Terengganu. Malah kesedihan terpancar oleh ADUN PAS Terengganu apabila wang ihsan dibelanjakan oleh Persekutuan dan bukan Negeri. Ini adalah pengkhianatan kepada Rakyat dan Kerajaan Terengganu. PAS dengan bersungguh-sungguh menyokong Kerajaan Terengganu yang dipimpin oleh UBN Terengganu bagi mendapatkan hak royalti rakyat Terengganu.

Cuba Tok Pa, Awang Adek dan rakan2 sewaktu dengan mereka berfikir, siapa yang bercakap sekadar rektorik?? PAS dan Pakatan atau Umno dan Barisan?? Nyata terang bersuluh bahawa Pengkhianatan telah berlaku oleh pemimpin UBN Kelantan diketuai oleh Tok Pa dan Awang Adek kerana lebih berpolitik dari kepentingan Rakyat Kelantan.

Siapa yang patut bersedih? Rakyat Kelantan atau Tok Pa?? Siapa yang tidak menghormati pilihan rakyat Kelantan? Bagaimana PAS dan Pakatan yang tidak memerintah Terengganu boleh menghormati Rakyat Terengganu? Siapa lebih ikhlas? Siapa lebih berpolitik? Siapa yang tegakkan benang yang basah? Siapa yang berpolitik tahap kuno seperti komunis, berpakaian suite dan bertali leher tapi berpolitik sempit ala Mugabe.

Tok Pa boleh berfikir kenapa KuLi bersikap memberi penjelasan kerana Hak. Jangan kerana jawatan selaku menteri maka Tok Pa sanggup tidak berkata benar. YAB MB Terengganu lebih berani berkata benar walaupun pahit, merisikokan dirinya dengan mendapatkan sokongan PAS dan Pakatan di DUN Terengganu semata-mata untuk hak royalti minyak Terengganu yang nyata lebih jauh dari Kelantan.

YAB MB Kelantan memperjuangkan Royalti Minyak bukan untuk dirinya, tapi adalah untuk seluruh Rakyat Kelantan, yang hak tetap hak. Royalti Minyak bukan hak Umno Kelantan, atau Kerajaan Pusat tapi adalah hak Rakyat Kelantan untuk diuruskan oleh Kerajaan pilihan Rakyat Kelantan.

Khianat tetap khianat, tetapi belum terlambat untuk bersama menyatakan kebenaran.

No comments: