Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat

Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat
PRU-13 "Misi PR KE PUTRAJAYA"

Saturday, April 24, 2010

Selagi Tidak Saman, Malaysia di anggap Pro Zionis

Nauzubillah, mengucap panjang saya. Malam tadi sahabat dari berbangsa Turki yang menetap di Scotland telah menghubungi saya untuk kepastian. Adakah benar Malaysia Pro Israel?

Mengucap panjang saya bila mendengar. Saya katakan tidak. Masalahnya di luar sana, di Dunia Islam Eropah telah beranggapan sedemikian rupa. Kenapa? Kerana Malaysia telah menghentikan bekalan gasolin atas kehendak dasar luar Amerika yang berkehandakkan sedemikian.

Jawapan saya, PM kami memaklumkan bahawa Iran tidak perlukan bekalan lagi. Beliau menambah, mana mungkin, dia sedang menguruskan rundingan dengan China untuk tambahan bekalan kerana Malaysia telah menghentikan bekalan. Selain itu katanya akhbar di Eropah pro Israel gembira dengan sokongan Malaysia.

Saya kesal dengan kenyataan itu. Masakan Negara bukan Islam seperti China boleh membantu Iran sedangkan Malaysia lemah longlai. Adakah ini peranan utama Apco? Memulihkan hubungan Malaysia dengan Israel?

Apa kejadahnya? Adakah rakyat Hulu Selangor masih sudi memangkah dacing yang telah senget, yang kini menjadi alat Amerika untuk menekan Iran? Israel dan Zionis telah banyak membunuh umat Islam di Palestin dan sempadan lainnya.

Menteri, Timbalan Menteri, Ahli Parimen BN Hanya pandai berbohong dan menipu. Menyatakan kebenaran menasihati pemimpin mereka jauh sekali.

Selagi PM tidak saman akhbar di France dan di Eropah lainnya yang telah memburukkan Malaysia di mata umat Islam serta mencantikkan Malaysia kepada Zionis, selagi itu rakyat Malaysia terutamanya kini pengundi Hulu Selangor menghukum Najib Razak dan konco-konconya.

Siapa hendak bersubahat, silalah. Tapi ingatlah dihadapan Mahkamah Allah akhirat kelak jawablah. Subhanallah

No comments: