Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat

Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat
PRU-13 "Misi PR KE PUTRAJAYA"

Thursday, December 18, 2008

Harga Minyak sudah memadai

Sebagai rakyat saya fikir sudah memadai Kerajaan menurunkan minyak. Sepetutnya lebih banyak benda berfaedah diambil kira sebagai contoh memberikan subsidi minyak kepada nelayan.

Bagi menampung minyak RM1.90 sudah memadai, kerajaan menurunkan lagi RM1.80 baru-baru ini, sedangkan impak yang perlu difikirkan sekarang mengurangkan harga barang makanan yang mana semua rakyat terlibat. Jika subsidi minyak nelayan dapat diturunkan lagi itu lebih saya setuju. Kemudian harga makanan laut sepatutnya boleh diturunkan sejurus selepas itu.

Kenyataan keras kepala bahawa kerajaan tidak akan menurunkan lagi subsidi minyak untuk nelayan adalah tidak munasabah sama sekali. Melalui penjimatan subsidi yan dijaja sana sini saya tidak nampak dimana penjimatannya. Sekadar turunkan harga minyak apakah perancangan rapi kerajaan? adakah perancangannya naikkan minyak apabila harga minyak dunia naik semula? Adakah masa itulah baru terkebil-kebil buat keputusan tak masuk akal?

Hakikat yang perlu diketahui pemimpin Kerajaan Barisan Nasional sudah tidak mampu lagi untuk memerintah. Dalam kepala mereka sibuk untuk bertanding pemilihan UMNO, melobi perwakilan, syarikat2 milik perwakilan serta tumpuan terbaru adalah Kuala Terengganu. Hanya fikir untuk menang dan kemudian belanja yang bukan-bukan. Kepentingan rakyat hanya lakonan semata-mata. Jika tidak mana mungkin RM27k sehari habis dibelanjakan untuk rumah PM dan TPM amat tidak masuk akal. Satulagi projek Kerajaan Zalim..

No comments: