Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat

Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat
PRU-13 "Misi PR KE PUTRAJAYA"

Tuesday, January 27, 2009

Sindrom Takabbur dalam UMNO, apabila mengucapkan UMNO banyak berjasa

Satu kenyataan yang takabbur apabila TPM menyebut "''Semua wakil rakyat yang berniat meninggalkan parti mesti faham bahawa UMNO dan BN telah terlalu banyak menabur jasa kepada rakyat dan negara pada keseluruhannya,'' kata Najib."
Apakah jasanya? membina sekolah? membina masjid? memperkayakan kroni? itulah yang diulang-ulang. Sehingga rakyat biasa seperti saya asalnya duduk di atas pagar, kemudiannya tidak condong kepada BN, seterusnya langsung menganggap pemimpin UMNO/BN jijik, dan kini memilih untuk menyokong PAS dan Pakatan Rakyat. Ini tandanya rakyat marhaen seperti saya telah terlalu jelek dan geli.
Tiada orang lainkan banyak berjasa? adakah pegawai-pegawai kerajaan semua UMNO? adakah UMNO faham maksud demokrasi? adakah mereka profesional? Saya baru menyebut beberapa hari lalu berkenaan sumpah setia. Kali ini benar sama ada YAB Najib atau YB Tajul Rosli telah mengarahkan pemimpin UMNO Perak sumpah setia persoalan sama saya ingin mencapakkan persoalan adakah layak setia kepada pemimpin zalim tersebut?
Kenyataan takabbur inilah yang menjahanamkan UMNO/BN. Menjadikan seolah-olah negara ini mereka yang punya. Sudahlah tiada pemimpin yang profesional, kini mereka menjadi lebih takabbur pula. Wallahu'alam

No comments: