Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat

Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat
PRU-13 "Misi PR KE PUTRAJAYA"

Monday, January 26, 2009

Sumpah setia kepada mereka yang zalim tidak sah

UMNO/BN selalu mengatakan pemimpin mereka telah menyatakan sumpah taat setia kepada mereka. Tapi ada juga ahli mereka yang keluar parti, malah pemimpin mereka juga.
Sebenarnya ingin saya nasihat kepada mereka sumpah taat setia kepada UMNO/BN adalah tidak sah. Bolehkah kita taat setia kepada mereka yang zalim? zalim kepada agama bangsa dan negara. Amalan rasuah yang berleluasa dari pemilihan cawangan, bahagian hinggalah kepada pilihanraya umum. Rasuah ini adalah perosak bangsa. Hudud ditolak mentah-mentah oleh pemimpin sebegini, siapa yang buat hudud? Allah ke manusia? Kalau dah tau Allah mereka tolak juga ini adalah zalim kepada agama. ISA adalah akta yang zalim tapi UMNO/BN mempertahankannya, ini adalah akta yang zalim, Ini hanya sebahagian sahaja, banyak lagi yang saya tak larat nak senaraikan betapa zalimnya UMNO/BN ini. Fitnah UMNO/BN adalah terbesar sekali di abad ini.
Oleh yang demikian tidak wajar untuk mempertahankan sumpah taat setia kepada parti yang zalim seperti itu. Penghijrahan beramai-ramai kepada mereka yang memperjuangkan keadilan dan kebajikan kepada rakyat adalah lebih mulia daripada mempertahankan si zalim.

No comments: