Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat

Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat
PRU-13 "Misi PR KE PUTRAJAYA"

Sunday, March 22, 2009

Adakah Terlalu Bebas? Nizar Bebaskah? Ali Rustam Bebaskah?

Saya ingin memberi sedikit komen berkenaan ulasan Pak Lah dalam wawancara bersama Kumpulan Utusan yang diterbitkan sedikit di Malaysiakini.
Simpati juga apabila membaca kenyataan YAB Pak Lah tersebut. Bagaimanapun, beliau masih boleh untuk diiktiraf sebagai Bapa Demokrasi kepada sistem politik negara jika beliau mengambil langkah yang lebih bijak dan bukan hanya menurut. Tidak salah percambahan fikiran itu, tapi apa batasan yang ingin diwujudkan? Letaklah batasan Iman, Islam dan Ihsan adalah lebih mudah daripada meletakkan batasan tanpa bicara, selain itu membenarkan anggota partinya merampas negeri tanpa jalan demokrasi yang sah menyebabkan reputasi kepimpinannya amat lemah.
Memang agak sukar hendak menamakan sumbangan beliau dalam negara selain daripada sumbangan menjadi PM menggantikan era regim Che Det. Tapi beliau boleh jadi lebih baik daripada Che Det jika beliau berjaya meletakkan pengganti yang lebih baik daripada pengganti Che Det. Malangnya pengganti Pak Lah adalah lebih teruk dari pengganti Che Det. Sekurang-kurangnya pengganti Che Det tidak dilabel atau dituduh sebagai pembunuh oleh akhbar luar negara, malah pengganti Che Det dikatakan Mr. Clean satu ketika dahulu. Malangnya pengganti Pak Lah tidak boleh dinamakan Mr. Clean tapi mungkin Mr. .D...............
Tepuk dada tanya Iman

No comments: