Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat

Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat
PRU-13 "Misi PR KE PUTRAJAYA"

Monday, March 9, 2009

Polis Gurkha Melayu Menyerang Semalam, Pemimpin Jelmaan British Dibelai

Sedih dan kecewa, semalam handphone Nokia N82 milik saya yang berusia 1 tahun 4 bulan telah musnah digilis lori Polis Gurkha Melayu. Pada era dahulu polis Gurkha datang dari India tapi kali ini ianya datang dari Malaysia malah sebilangan besar Bangsa Melayu. Saya tak tahulah polis polis ini anak depa pandai sangat ke Matematik dan Sains?

Sepupu saya mengajar disebuah sekolah di Selatan Selangor, majoriti anak polis, dan anak polis ini pula agak kurang pandai dalam matematik dan sains. Sebilangan besar pelajar pula menghafal Matematik dan Sains bukan memahami konsep dan formula sesuatu subjek itu.

Jadi polis gurkha ini suka rupanya anak mereka ketinggalan, kalau itu anak yahudi saya peduli apa masalahnya itu adalah anak polis gurkha berbangsa Melayu.

Hari ini saya turun ke KL untuk membeli handphone baru, sebelum itu saya telah menghadiri sambutan Maulidurrasul melihat pengisian anjuran Kerajaan British Melayu. Agak menarik kerana ramai rakan-rakan yang terlibat dalam program tersebut adalah rakan-rakan saya yang belajar Matematik dan Sains dalam Bahasa Melayu iaitu sebelum ia dijajah balik oleh Kerajaan British Melayu. Ketika penjajahan itu berlaku saya masih belajar di universiti. Saya masih ingat kami mahasiswa menghantar memorndum kepada Menteri Pelajaran menyatakan bantahan penjajahan British ke dalam subjek Matematik dan Sains, ramai juga yang membantah pada ketika itu. Pelik tetapi benar apabila Menteri Pelajaran British Melayu menyatakan bahawa ketika dilaksanakan penjajahan tiada bantahan. Saya kira beliau patut letak jawatan, sebab beliau yang bertanggungjawab menyatakan bahawa kita jalankan dahulu penjajahan ini dan kita akan kaji kemudian pada 2002. Inilah dinamakan Melayu British mudah lupa!!!

No comments: