Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat

Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat
PRU-13 "Misi PR KE PUTRAJAYA"

Tuesday, April 21, 2009

Coklat lemak babi, coklat enak import didakwa ada lemak babi

Tajuk di atas merujuk kepada tajuk di dalam blog dan komen di dalam Kedahlanie .

Saya merujuk juga tulisan saya sebelum ini di sini
Halal, Kelihatan Kerajaan Semakin Tidak Bijak (Siri 1)

Saya kira sebagai pendokong sebuah gerakan Islam yang mulia, kita perlu persiapkan dengan ilmu yang cukup untuk mempertahankan atau memberi pendapat dalam sesuatu isu. Pimpinan PAS peringkat atasan sering mengeluarkan hujah yang bijak, menewaskan pimpinan2 dari parti politik lain terutama dari Barisan Nasional.

Masalahnya penyokong dan pendokong tidak perlu beremosi atau membuta tuli seperti orang UMNO yang memang telah diketahui langsung tidak kritis.

Saya masih tidak berkesempatan melengkapkan artikel Halal Siri 2. Tapi memikirkan bulan depan sahaja ada tiga program berkenaan Halal iaitu MIHAS, World Halal Forum, dan yang terbaru World Halal Research. InsyaAllah jika ada kesempatan saya akan ulas sebaiknya. Kerana saya bersetuju bahawa Halal adalah industri yang perlu kita perluaskan bagi mendukung kesucian umat Islam sejagat.

Tahun ini lebih dari 10 syarikat sahabat saya akan menyertai MIHAS, manakala World Halal Forum adalah program yang tidak pernah saya terlepas setakat ini, dan World Halal Research yang pertama kali di adakan (menurut penganjur tahun lepas ada tapi saya tak perasan pon)
bagaimanapun saya akan hadir juga dan akan berkongsi dengan pengunjung blog yang lain.

No comments: