Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat

Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat
PRU-13 "Misi PR KE PUTRAJAYA"

Friday, July 2, 2010

TPM mengata Selangor sebenarnya perli Umno negeri

Cuba bayangkan, tiada apa faedah yang TS Muhyiddin hendak mengata berkenaan Pengerusi PKR Selangor berpindah dari YAB Tan Sri Khalid kepada YB Azmin. Kedua-dua mereka memang anak Selangor, malah mereka berdua adalah kekuatan PKR yang memang digeruni oleh UBN. Kebijaksanaan permainan politik YB Azmin dan kepakaran pengurusan YAB Khalid tidak dinafikan seolah-olah gandingan yang digeruni Rivaldo Ronaldo ketika World Cup 2002.

Hakikat sebenar adalah kerana ingin memerli Umno Negeri Selangor yang tiada bakat kepimpinan sehingga terpaksa mengambil Pengerusi Umno dari Pahang, belum masuk Negeri Terengganu, Perlis yang sudah tentu MB nya tidak menjadi Pengerusi Umno Negeri. Muhyiddin membuktikan bahawa Umno Johor adalah Umno terbaik, kerana sekalipun ada diperingkat Umno Pusat yang tidak berkenan dengan MB Johor, Pengerusi Perhubungan masih lagi MB Johor.

Sikap denial syndrom pemimpin UBN masih tidak dapat dipisahkan, mereka cuba mengatakan orang lain bermasalah sedangkan mereka mempunyai masalah lebih besar diperingkat dalaman.

No comments: