Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat

Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat
PRU-13 "Misi PR KE PUTRAJAYA"

Thursday, September 2, 2010

Hairan

Kadangkala rasa hairan, Umno bekerjasama dgn MCA dan MIC, ketiga2 pemimpin utama parti2 tersebut terpalit dgn pelbagai skandal. Tapi mazhab UBN disokong pula oleh ulamak muda Umno tiada menjadi halangan. Bayangkan skandal kapal selam, skandal video lucah, skandal saham, dan pelbagai lagi skandal tapi kesemuanya di ampunkan dek kerana mereka UBN. Adakah wujudnya dakwah?

Apabila PAS bersama2 PKR dan DAP, pimpinan Islam berjaya membina dakwah, malah bersama-sama sedaya mungkin menunjukkan keindahan bersama pemimpin Islam yang bijak. Maka wujudnya pemulihan terhadap Sekolah Agama Rakyat, institusi tahfiz dan masjid menjadi meriah dgn aktiviti dek kerana pemimpin negeri masing2 mengembalikan peruntukan. selain itu sudah ada pemimpin bukan Islam berani mengambil contoh ayat dari Quran, menentang lesen arak dan judi yg terlalu berleluasa. selain itu mereka kini mahu mendekati masyarakat Islam di masjid2 dan disurau2.

Adakah kerana kejayaan itu orang Melayu terasa terancam? Orang Cina merasa diri mereka dijerat? Org India merasa terpinggir? Sama sekali tidak malah mereka gembira bersama kerajaan yang prihatin. Malah ada negeri yang sanggup di saman oleh syarikat air swasta semata-mata mahu pertahankan hak air rakyat. Yang ajaibnya syarikat air ini begitu berkuasa sehingga TPM pertahankan mereka yang hendak menekan rakyat sedangkan empunya syarikat bergaji beratus ribu Ringgit duduk di atas perniagaan yang asalnya adalah hak rakyat di negeri yang berdaulat.

kehairanan ini memuncak kerana kebenaran dirasai tapi fitnah dan pembohongan menghiasi media arus perdana tanpa malu dan segan silu. mereka berani berbohong kerana pada mereka aku boleh buat apa sahaja.

PAS PKR DAP sangat biasa kalah dlm PRU dan PRK. tidak pernah dgn kekalahan itu mereka mengangkat keganasan melalui fitnah mahupun pembunuhan. tetapi hairan dikala pengaruh PAS melebar di era 60 an dikala itu wujud pembunuhan ADUN api perkauman sengaja dibakar, Mujtahid di Memali dibunuh, pemimpin utama PAS dan DAP ditangkap dikala Umno sedang bergolak penghuhung 80an. Tiada dari mereka membakar api perkauman, malah tiada yang mengheret kepala lembu, mahupun merampas kerajaan secara haram. Tetapi merekalah difitnah dan diperlakukan dengan kejam.

Kerana itu rakyat sangat risau kerana melihatkan keadaan tanpa keadilan ini. kerana UBN amat ganas, berlatar belakangkan samseng, jika mereka kalah tidak mustahil mereka ini akan bertindak ganas seperti mana berlaku di Sudan satu ketika dulu parti dominan kalah kepada parti Islam ataupun seperti di Palestin apb Fatah tewas mengejut. juga beberapa kali berlaku di Turkey parti pro Islam dan keamanan diguling malah parti diharamkan.

Adakah polis mampu berlaku adil? Hairan atau tidak?

No comments: