Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat

Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat
PRU-13 "Misi PR KE PUTRAJAYA"

Saturday, September 25, 2010

Umno Seperti Ayam Berak Kapur

Selepas kenyataan Umno P.Pinang melalui Reezal Merican yang tidak berapa Melayu itu semalam mempertikaikan jawapan Ketua Menteri P.Pinang bahawa wang RM100 yang diberikan kepada warga emas itu bukanlah sumbangan dari syarikat judi, Reezal menghentam tanpa bukti selain melalui berita tv tanya Ketua Menteri tapi malangnya betita tak pergi tanya Ketua Menteri sebaliknya buat andaian.

Reezal ni menggelupur setelah jawapan Ketua Menteri beberapa minggu lepas diselitkan dengan 'wang itu juga bukanlah dari judi bola piala dunia' yang mana seperti pistol ditembak kepada Ketua Menteri tapi peluru terkena Perdana Menteri.

Menggelupur itu tidak terhenti setakat itu, malam tadi Rais Yatim memperkudakan artikel 153 Perlembagaan kononnya jika kuasa diserah kepada Pakatan orang Melayu akan hilang kuasa. Secara mudahnya ambil senario di P.Pinang. tanah orang Melayu dilesapkan dikala Pakatan atau BN? Sekolah Agama Rakyat ditekan ketika Pakatan atau BN? Sebenarnya mereka sanggup menggadai maruah orang Melayu menggunakan artikel 153 untuk kepentingan orang Umno bukan orang Melayu.

kelantan itu diperintah oleh siapa? tok Guru Nik Aziz itu bukan orang Melayukah? exco Kelantan setahu saya YB Anuar Tan sahaja bukan Melayu? siapakah menafikan hak negeri itu dari menerima royalti minyak? Siapakah yang menekan kerajaan negeri dengan peruntukan pusat tidak disalur kepada Kerajaan yang dipilih rakyat? menteri Kewangan bukan orang Melayukah sehingga sanggup menekan orang Melayu?

Politik Umno adalah politik kotor, cuba lihat penyerahan tampuk MB sahaja kita sudah tahu, Kedah, Perak dan Selangor tambahan Terengganu pada 1999 bekas MB nya langsung tidak profesional jika dibandingkan dengan bekas KM P.Pinang kepada KM P.Pinang yang baru, walaupun 2 ideologi yang berlainan serahan tugas lebih kemas. Serahan kuasa dari Kerajaan Terengganu dipimpin PAS kepada UBN pada 2004 juga dilakukan dengan serahan yang sempurna.

Hakikatnya negara ini tidak mempu lagi dipimpin oleh golongan berkepentingan ini, ianya patut ditadbir oleh pasukan yang benar=benar ingin bekerja untuk rakyat. Golongan rasis ini memang harus diketepikan kerana mereka merasakan orang Melayu harus diperbodohkan dan dibutakan informasi supaya mereka kekal sebagai pemimpin.

No comments: