Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat

Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat
PRU-13 "Misi PR KE PUTRAJAYA"

Friday, November 19, 2010

Bangsa Cina yang bijak atau bangsa Cina yang pembohong?

Tajuk ini telah saya fikir sejak selepas bersembang dengan sahabat saya berbangsa Cina. Beliau adalah usahawan yang berjaya di Lembah Klang.

Topik kami yang terakhir tadi adalah politik Malaysia kini, beliau melahirkan kehairanan bagaimana ada orang Melayu boleh terima pemimpin Cina seperti Chua Soi Lek, tetapi mengutuk Lim Guan Eng.
Orang seperti Chua Soi Lek tidak dikutuk YB Zul, Zahrain, Brahim Ali, Reezal Merican dsb. Orang ini selain pandai aksi video lucah dia hanya pandai mengutuk sambutan Hari Raya Eiduladha di kelantan, mengampu Najib dan Umno, merendahkan Islam, merendahkan usaha murni Lim Guan Eng. Orang yang dihina oleh Zul Zahrain Brahim Ali dan Reezal iaitu YAB Lim Guan Eng inilah terpaksa merengkok dipenjara kerana mempertahankan anak melayu, memberi nafas baru kepada sek agama rakyat di P.Pinang, ingin mengambil contoh Umar Abd Aziz, memberi bantuan kepada org tua, dan banyak lagi.

Adakah orang Melayu yang menyokong dan percaya Umno Mca dan Mic ini terlalu rendah maruah mereka sehingga sanggup ditipu, dibodohkan, dihina, digula dengan wang ringgit dan sebagainya?

Ringkas sahaja, jika masih ramai org Melayu sanggup ditipu maka menanglah lagi UBN sekalipun tidak 2/3 spt disebut oleh Tun M tapi ia tetap kuasa.

Adakah orang Melayu mahu pemerintah yang bersama PAS ada orang cina sepintar Lim Guan Eng atau mahu bersama Umno ada orang Cina yang kuat menipu seperti Chua Soi Lek? yang Melayu dalam Umno penuh dengan penipu, pembelit dan mcm2 lagi palitan itu disokong jua ditambah dengan MCA nya pon sama, maka rakyat fikirlah

No comments: