Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat

Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat
PRU-13 "Misi PR KE PUTRAJAYA"

Thursday, November 11, 2010

TV3 kononnya nak tanya banjir Kedah

Merujuk kepada soalan wartawan yang tidak dihiraukan oleh YAB MB Kedah yang disiarkan di Buletin Utama tadi dah lama dah banjir baru terhegeh hegeh jumpa MB tanya hal ni


Sudah berminggu YAB MB Kedah ke hulu hilir tanpa dipedulikan media arus perdana, beliau tidak kisah malah kemudian beliau dipinggirkan pula oleh YAB TPM ditambah dengan pelbagai tuduhan, petang tadi kononnya baru terhegeh-hegeh nak tanya berkenaan banjir kat beliau. Terutama TV3, RTM dan NST.


Kita tahu YAB MB tentu berkecil hati dengan tindakan YAB TPM dan media arus perdana. Beliau jika diikutkan disebalik ketegasannya beliau antara MB PR yang berlembut dengan Pusat.

Malangnya beliau diperlakukan dan diperlehkan. Ust Azizan adalah antara ADUN senior dan berpengalaman malah sangat profesional. Kedudukannya sebagai MB Kedah tidak sedikit pon digunakan untuk kepentingan dirinya atau pun Parti. Sepenuh keringatnya ditumpahkan untuk rakyat Kedah. Jika beliau ini jenis berkepentingan itu lainlah, bukan sedikit jasanya kepada Kedah meskipun beliau hanyalah ADUN biasa dan Ketua Pembangkang satu ketika dahulu.

Beliau menghormati semua pihak dari dulu sehingga kini, malangnya TPM datang kenegeri Kedah langsung tidak menghormati Kerajaan Negeri, saya kira YB Datuk Mukhriz yang jauh lebih muda jauh lebih beradab dari YAB TPM yang tidak layak dipanggil Amat Berhormat. Jika saya berasal dari Johor saya sudah tentu malu mengaku TPM ini adalah orang Melayu Johor, takkanlah orang Johor terlalu kurang ajar? Disebabkan RTM dan TV3 menyokong tindakan kurang ajar TPM itu maka wajarlah mereka ditegur sebegitu rupa oleh YAB MB Kedah.

Kepada YAB PM dan Ulamak Muda Umno tegurlah TPM tersebut, suka hati lah nak secara bertulis ke, sir ke apa ke, bak kata orang Kedah, 'hang salah mai lah pi mintak maaf. Jangan dok sombong, tinggi mana hang nak mendongak ke langit no".

Seperti mana biasa media arus perdana ni adalah suara penghasut....agen penghasut dan pemfitnah nombor 1.


No comments: