Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat

Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat
PRU-13 "Misi PR KE PUTRAJAYA"

Monday, July 28, 2008

Adakah UMNO sedia menerima Dakwah??

Seperti diketahui PAS adalah sebuah parti yg berteraskan Islam, yg mana dakwah menjadi satu tugasan wajib kepada semua ahli-ahlinya. Sebagai muslim ahli PAS diajar dari peringkat akar umbi konsep dakwah yg meletakkan al-Quran dan al-Hadis sebagai landasan.

Saya menyeru kepada presiden umno yg beria-ria dengan muzakarah padahal Mursyidul Am PAS sudah menyatakan dengan jelas Muqabalah, mungkin presiden umno ini telah lama meninggalkan bidang pengajiannya di Universiti Malaya dahulu tu sebab dia lupa, marilah kembali kepada al-Quran dan al-Hadis sebagai landasan. Hapuskan kezaliman kamu, jangan rompak wang rakyat, kembalikan hak rakyat, jangan menabur fitnah, lawan cara jantan, jangan lawan cara pondan, dan sedarilah kesilapan kamu. Secara jelasnya tutup parti umno dan marilah sertai PAS.

Maka Tuan Guru Mursyidul Am menyatakan klu tak nak masuk PAS kita masuk sama2 Parti Islam yg baru. Maka media perdana umno iaitu utusan malaysia tidak habis2 memperbodohkan diri mereka untuk memperbodohkan rakyat dengan memutarkan berita semata-mata untuk memutarkan kepala rakyat.

Dengan cara masuk Parti Islam yg baru kita akan duduk dalam kem dakwah dari akar umbi sehingga peringkat tertinggi. Jangan lupa PAS adalah parti yg berdaftar tertua di negara ini, walaupun majoriti pemimpin PAS ini asalnya guru-guru agama sekolah pondok dahulunya tapi mereka inilah yg tau peraturan, reti nak daftar pertubuhan, reti membaca, dan reti menurut undang-undang.

Bagaimanapun jangan lupa inilah juga parti yg telah dianiaya oleh umno dari dahulu, ahli PAS dibunuh, dihina, dinafikan hak mendapat bantuan kerajaan, dizalimi menggunakan ISA, ditangkap, disembur dan banyak lagi semata-mata kerana mempertahankan agama dan rakyat Malaysia.

Sejarah telah membuktikan kerjasama dengan umno hanya akan merosakkan PAS akhirnya, bayangkan berapa tahun PAS bertungkus lumus menguatkan jentera dari akar umbi,dengan dakwah yg berterusan untuk duduk menjadi Parti Islam yang terulung di dunia kini. Jika tidak kerana kerjasama dengan umno dahulu sudah tentu PAS sudah lama menjadi parti semantap ini.

Oleh yang demikian langkah terbaik ialah dakwah kepada umno untuk sama-sama dengan PAS dan Pakatan Rakyat membangunkan Malaysia tanah air tercinta. Masuk PAS tinggalkan umno dan Barisan Nasional, klu tak sanggup masuk PAS sanggupkanlah diri untuk menyemai benih dakwah Islamiyah dalam diri kita kemudian tubuh Parti Islam baru. Sama-sama kita duduk dalam Pakatan Rakyat yg terdiri dari PKR dan DAP. Saya tidak rasa umno boleh buat seperti PAS PKR dan DAP di Perak, jika umno dalam keadaan seperti PAS sudah tentu sekarang ini Perak tengah darurat. Tapi PAS PKR dan DAP lain ideologi tapi ada titik pertemuan. Titik itu tidak terdapat didalam umno kerana terlalu mengagungkan keris dari Quran dan Sunnah.

Jika umno hayati Quran dan Sunnah didalamnya tidak ada kezaliman, tidak ada peras ugut, tidak ada menyuruh menyebar fitnah, tidak ada rompak wang rakyat dan sebagainya. Didalamnya terkandung peraturan lengkap menyatupadukan insan, memperkasakan insan, dan membina rohani insan menjadi pelengkap kepada negara yg kuat dan bersatu. Marilah bersama-sama Pakatan Rakyat menegakkan keadilan dinegara Malaysia tercinta ini.

Bersedialah menerima dakwah Islamiyyah!!

No comments: