Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat

Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat
PRU-13 "Misi PR KE PUTRAJAYA"

Monday, July 14, 2008

Menteri Dlm Negeri dan Ketua Polis Negara sepatutnya bertanggungjawab

Tidak masuk akal perjalanan dari Seremban ke KL hari ini mamakan masa hampir 3 jam pagi tadi, menyirap darah apabila melihat polis menahan di hampir kesemua laluan ke Kuala Lumpur, no choice!!! dah la minyak naik, kita hari ini dibebankan lagi dengan minyak kerana trafik terlalu teruk. Saya rasa tak masuk akal kerana semlm dan beberapa hari sebelum isnin ini ramai sudah pemimpin Pakatan Rakyat merasa pelik berkenaan laporan menyatakan bahawa ada perhimpunan di Parlimen.
Tidak lain tidak bukan provokasi ini dilakukan oleh media tempatan seperti rtm dan tv3 dan kemudian dengan BODOHNYA dan BANGANGNYA polis percaya sedangkan pemimpin Pakatan Rakyat dengan jelas telah nyatakan tiada rancangan mengadakan perhimpunan. Saya hari ini mengutuk sekeras-kerasnya tindakan polis terutama KPN dan Menteri Dlm Negeri yang kelihatan membalas dendam kepada rakyat. Bagaimana kami rakyat nak percaya dengan polis? Inilah akibatnya apabila kepolisian di politikkan. Inilah juga kesan media berat sebelah, kenapa tiada radio dan tv tak keluarkan kenyataan akhbar dari pemimpin PR beberapa hari sebelum ini
Kenapalah pemimpin BN ini tak habis-habis ingin membalas dendam kepada rakyat?? Sepatutnya terimalah keputusan PRU dengan seadanya bukan seperti tindakan orang akal. Saya senaraikan beberapa balasan dendam kesumat BN kepada rakyat:
  1. Harga beras dinaikkan serta merta selepas PRU (tujuan untuk menyusahkan rakyat.
  2. Harga barang2 keperluan dan makanan naik.(ini tujuan memeritkan rakyat)
  3. MoU pelancongan dengan negeri Pakatan Rakyat diketepikan (ini kerana hasad dengki kepada negeri Pakatan Rakyat, serta merta ingin memusnahkan negara)
  4. Harga petrol dinaikkan hampir 80sen serta diesel RM1 (Penipuan terbesar BN)
  5. Kononnya belanja berhemah, habis semua peruntukan Kementerian dan Jabatan kerajaan disekat, kononnya dipindahkan untuk tujuan meningkatkan infrastruktur untuk rakyat, sedangkan infrastruktur dirancang di P.Pinang di batalkan serta merta. Apa kesannya??
    • Kesan kepada kontraktor atau vendor bumiputra yg selama ini 70%-90% bergantung kepada projek kerajaan (balas dendam kepada kontraktor bumiputra yg tidak majoritinya kini tidak menyokong BN)
    • Kesan sumber pendapatan kepada staff hotel yang mana selama ini staff bumiputra yg menguruskan urusan perhotelan dgn sektor kerajaan ada kemungkinan mereka akan menghadapi masalah dengan majikan.(PR semakin byk buat function dihotel, kadang2 bertembung dengan kursus atau program agensi kerajaan).
    • Kesan kepada ekonomi negara, kelihatan sekarang kerajaan memang tidak stabil kewangan kerajaan semakin mudharat, tidak bijak mengurus, dan sudah tidak ada dana yg cukup.(pelabur semakin takut untuk datang, malah menutup kilang di negara kita)
    • Pengambilan pekerja sektor awam diperlahankan dgn ketara, kesannya akan meningkatkan pengangguran sedangkan PTPTN kena bayar. Bagaimana nak kerja dengan swasta? pelabur pon lari. pelabur baru yg datang pon sedikit malah tidak membuka peluang kerja yg begitu besar, jadi macam mana nak kerja?(Ini balas dendam kepada golongan muda)

Begitu dahsyatnya kerajaan yg dipimpin oleh BN, mereka ini kelihatan ingin memusnahkan negara, semata-mata menggapai kedudukan politik mereka semata-mata. Isu diwujudkan dengan fitnah bermaharajalela, sehingga menjejaskan kualiti kerja rakyat. Terus terang pemimpin BN sekarang terlalu rakus dengan kuasa, kuasa digunakan utk mempertahankan kedudukan politik mereka. Agensi kerajaan spt polis dan bpr diperkudakan sepenuhnya malah anggota tentera juga diperkudakan. Apa dah jadi dengan pemimpin yg semakin gilakan kuasa.

No comments: