Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat

Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat
PRU-13 "Misi PR KE PUTRAJAYA"

Sunday, July 6, 2008

Bursa Malaysia digantung kerana masalah sistem adalah sesuatu yg amat memalukan

Soalan sy, adakah pasaran belian dan jualan sekarang lebih tinggi berbanding zaman kegemilangan BSKL era 90an? pelik juga bila satu organisasi saham terbesar Malaysia ini menghadapi masalah sistem di kala isu PM yg dikatakan lemah, dan TPM yg disyaki ada skandal ditambah pula DSAI yg diangkat sbg PM in waiting dituduh meliwat pmbantunya, menyebabkan pasaran pd waktu pagi trlalu lemah dan tengahari digantung kerana kununnye masalah teknikal .

Adalah sgt memalukan jika Bursa Malaysia tidak mpy sistem yg mpy high availability tidak kira datacenternya data recovery site nya atau fungsi sistemnya menyebabkan pasaran terpaksa digantung.

Sebaiknya kerajaan harus mencari jawapan yg berkesan bg meyakinkan pelabur dlm dan luar negara, x boleh dibiarkan keadaan mendiam diri spt skrg. Benar satu ketika dahulu bursa di new york dan london juga pernah mengalami masalah teknikal tapi adakah berlaku di kala zaman teknologi setinggi sekarang sehingga digantung sehingga petang. Atau ada sebab lain yang memungkinkan pasaran terpaksa digantung??

No comments: