Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat

Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat
PRU-13 "Misi PR KE PUTRAJAYA"

Wednesday, October 15, 2008

Penurunan Harga Minyak... Kita tunggu 100 hari

Turun juga lagi harga minyak, lega sedikit rasanya...tapi apakah tindakan lanjut kerajaan? bagaimana kawalan terhadap ringgit, nilai simpanan emas negara, dan lain-lagi.. Bagaimana kawalan harga barang? tekanan rakyat sudah meningkat, akibat ekosistem ekonomi yang telah rosak, memperbaikinya bukan mudah, tindakan terancang adalah amat perlu

Saya kira kini Dato Najib tidak perlu mengumumkan Belanjawan baru secara terus menerus kerana saya pasti selagi ada Menteri Kewangan II tidak kemana perginya. Saya lebih mencadangkan agar wujudkan langkah awal dengan pertamanya YAB TPM setuju buang jawatan Menteri Kewangan II, kemudian panggil Gabenor Bank Negara serta profesor ekonomi di IPTA negara bentangkan pelan krisis mereka kepada YAB. Kemudian barulah boleh bentang belanjawan baru.

Saya setuju tindakan semua YB YB parlimen untuk meyertai Pakatan Rakyat sekiranya YAB TPM gagal melakukan tindakan sewajarnya dalam menyelamatkan ekonomi negara dalam tempoh 100 hari menjadi Menteri Kewangan. Pelan ekonomi untuk menangani krisis global!

No comments: