Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat

Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat
PRU-13 "Misi PR KE PUTRAJAYA"

Thursday, May 27, 2010

Hanya dengan menghapuskan subsidi, kerajaan tidak akan muflis?

Benarkah hanya dengan menghapuskan subsidi, kerajaan tidak akan muflis?

Hakikat sebenarnya, Menteri Kewangan serta menteri-menteri bekaitan tidak bijak. Banyak lagi aspek tidak diperbetulkan, soal integriti, akauntabiliti, kebijaksanaan kerajaan serta banyak lagi.

Langkah mudah adalah melepaskan subsidi itu dan ini. Begitu mudah sedangkan ekonomi diumumkan sangat baik, dengan perkembangan nilai RM berbanding mata wang lagi disekitar ASEAN sangat baik. Benarkah??

Jika benar masakan isu subsidi gula masih timbul? Disini saya tak mahu ulas banyak lagi, kerana di Buletin Utama sedang memaparkan isu ini. Idris Jala berkobar-kobar menceritakan berkenaan kerugian berterusan kerajaan jika masih menanggung subsidi.

Masalahnya rakyat tidak dapat petrol percuma, tidak dapat touch n go percuma, kereta perdana V6 juga tidak diberi, mesyuarat dengan makan menggunakan caterer dan lauk pauk yang mahal-mahal tidak pula diterima. Begitu dahsyatnya penipuan, seluruh anggota kerajaan dikerah untuk mencari jalan mendapatkan kembali wang untuk kerajaan dalam masa yang sama satu bahagian yang lain melaksanakan program Juara "Perabiskan Duit" Rakyat, projek2 rundingan terus, pembaziran pebelanjaan luar biasa ketika pilihanraya kecil dan banyak lagi,

Belanjawan yang diumum tidak berkadar secara langsung dengan tindakan kerajaan, yang jelas Bajet 2010 yang diumumkan semata-mata wayang dan penipuan.

Ini mahu rakyat terima penghapusan subsidi??? Siapa boleh jawab?? Rakyat mahu PM, Kabinet, termasuk Idris Jala jawab persoalan ini dahulu. Silakan jawab, jika tak mampu jawab jelas pemimpin BN adalah pengkhianat Negara.

No comments: