Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat

Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat
PRU-13 "Misi PR KE PUTRAJAYA"

Wednesday, May 19, 2010

Melatahnya seorang YB Terbebas

Gelisah sungguh YB Zul dalam blognya yang terbaru ini bertajuk Reformasi? Rembatkasi?

Beliau memfokuskan isu KSSB yang diutarakan oleh YB Kapar, tanpa perlu menghargai keperihatinan YAB MB Selangor yang mencadangkan kes ini di bawa ke Selcat. Mungkin UMNO dan YB Zul merasakan yang kes ini akan disiasat dibawah SPRM, mungkin kes ini akan dibawa kepada SPRM tetapi Selcat akan membuat siasatan terbuka terlebih dahulu. Kalau hendak diharap SPRM entah apakah yang terjadi kita pon tak tahu.

Melalui Selcat Kerajaan Selangor telah berjaya membongkar kes dengan lebih telus, dan kesan positif adalah, kakitangan awam bekerja dengan lebih selesa tanpa ada tangan-tangan ghaib ahli politik. Campurtangan ghaib itu mungkin disukai oleh YB Zul dan Umno.

Kalau hendak diharap YB Umno, adakah mereka membongkar isu PKFZ? Isu kapal selam tak boleh selam, isu Jet pejuang Sukhoi, isu judi yang dihalalkan oleh Awang Adek dan menteri kabinet? TIDAK MUNGKIN. Tiada satu pon dibongkar oleh Ahli Parlimen atau Adun BN, mungkin matanya menjadi kelam kelabu maka YB Zul menempelak Kerajaan Negeri Selangor dan MB nya.

Sebagai rakyat yang bertungkus lumus membantu YB YB Pakatan rakyat, yang tidak mampu menjadi YB di Parlimen, malah tidak dibayar oleh YB YB, ahli politik termasuk yang telah melompat kami tetap teguh mendokong aspirasi soal keadilan, kebertanggungjawaban, dan ketelusan. Tidak mungkin kami kembali menyokong Umno BN dan meninggalkan PR. Selagi mana PR menjadi alternatif buat rakyat Malaysia.

Telah ramai rakan-rakan yang menyatakan bahawa YB Zul adalah salah seorang agen untuk menjatuhkan PR di negeri-negeri, saya malas hendak percaya bulat-bulat beberapa minggu sebelum YB Zul keluar dari PKR. Tapi kali ini saya hampir mulai percaya, apabila YB Zul mengeluarkan ayat

“Kalau benar saudara/i mempunyai maruah dan prinsip perjuangan, saya cabar saudara/i supaya segera keluar daripada PKR dan menjadi WARAS-Wakil Rakyat Bebas. Marilah kita bergabung meneruskan agenda perjuangan reformasi yang tulin sebagaimana yang diharapkan oleh rakyat dan negara. PKR dan Pakatan Rakyat adalah parti yang telah di"hijack" oleh golongan Firaun-Firaun Kecil yang hanya berminat untuk melaksanakan agenda sempit mereka yang akan menjahanamkan negara yang kita cintai ini. Berhijrahlah untuk reformasi, bersama kita memartabatkan suara dan hak rakyat Malaysia”

Ayat yang cukup terdesak, menggalakkan lompatan katak, menunding kepada rakan-rakan sebagai firaun kecil, sedangkan tidak perasan sedang membawa firaun besar. Nauzubillah.

Ramalan saya UBN tidak akan mempercepatkan Pilihanraya Umum 13 tidak sepertimana ramalan Datuk SU Agung PAS. Saya melihat orang-orang seperti YB Zul, YB Ibrahim Ali dan rakan-rakan sewaktu dengan mereka ini akan memainkan peranan untuk mengurangkan penguasaan PR untuk menambah kerusi sehingga UBN mencapai majoriti 2/3. Apabila tercapai seperti biasa UBN akan buat persempadanan semula dan seterusnya melaksanakan Pilihanraya Umum. 

No comments: