Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat

Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat
PRU-13 "Misi PR KE PUTRAJAYA"

Tuesday, May 18, 2010

Politik baru Malaysia masih relevan. Selamatkan Malaysia

Keputusan PRK Sibu memang agak mengejutkan. Di kala tekanan diaturkan untuk memburukkan imej PKR, di Sibu yang nyata PAS dan DAP telah dilagakan. Mungkin kerana mereka yakin bahawa PAS dan DAP tidak akan mampu bersatu menentang BN maka fitnah dan adu domba diteruskan. Mungkin juga kerana mereka memikirkan rakyat di Sibu bodoh maka adu domba dilambakkan. 

Di Sibu yang menggelikan hati, kempen BN iaitu satu undi untuk DAP satu undi untuk Negara Islam. Negara Malaysia ini bukan Negara Islam kah? Saya tidak dapat hadir ke Sarawak disebabkan kekangan tugas, tetapi rakan di Sibu ada memberitahu saya melalui YM ada kempen BN yang menuju rumah ke rumah memberitahu bahawa undi DAP orang Cina kena sunat (khatan). Apa kejadahnya kempen sebegitu rupa. Janganlah ingat rakyat Malaysia di Sibu itu sebodoh UMNO SUPP dan keseluruhan BN.

Di negeri Kelantan dan Kedah yang MB nya PAS, adakah semua orang Cina disunat? Ketika Perak diterajui oleh MB dari PAS adakah exco-exco yang bukan Islam juga disunat? Punyalah teruknya, itulah akhlak pendokong BN, UMNO tidak berjaya menerangkan kemurnian dan kesucian Islam kepada bukan Islam. Mereka hanya memperjuangkan orang Melayu yang sokong UMNO dan BNputra bukan bumiputra dan seluruh rakyat Malaysia.

Islam itu indah, suci dan bersih, selain daripada aspek akidah, mengutamakan prinsip keadilan kepada semua kehidupan di dunia.

BN sudah tidak relevan ketika ini, mereka hanya lebih kepada omongan kosong, fitnah dan adu domba. Mereka masih merasakan semua rakyat Malaysia boleh dibeli dengan wang ringgit, seperti mereka dan segelintir ahli lompat katak.

Orang Melayu, Cina, India, Bumiputra di Sabah Sarawak dan seluruh rakyat Malaysia perlu bangkit untuk merobah kerajaan kepada yang lebih baik.

No comments: