Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat

Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat
PRU-13 "Misi PR KE PUTRAJAYA"

Friday, May 21, 2010

Patutlah Rakyat Sarawak Mula Sedar


Perkara paling pelik berlaku apabila seorang Adun tidak dibenarkan masuk ke Dewan Undangan Negeri walaupun digantung. Tiada dalam mana-mana peraturan pon Adun atau MP yang digantung tidak dibenar untuk masuk menyaksikan persidangan DUN di kerusi pemerhati atau menerusi lobi Dewan.

YB Dominique Ng telah dihalang oleh Polis yang juga tak reti peraturan, ini sudah tentu arahan dari Raja Beruk Sarawak yang tidak sedar diri. Ini menampakkan kezaliman dan ketidakadilan dalam Sarawak makin terserlah. Bayangkan undang-undang tidak diletak ditempatnya. Sudahlah digantung tanpa sebab yang munasabah, tak boleh masuk dewan adalah paling melampau. Mungkin kerana Raja Beruk Sarawak tak boleh tahan telinga sebab kekalahan di Sibu sehingga sangup membalas cara yang paling kurang ajar.

Aksi paling kurang ajar kepada rakyat Sarawak oleh pemerintah, menganggap peraturan atau undang-undang adalah kebal kepada Raja Beruk Sarawak. Sarawak perlu beralih arah kepada pemimpin Pakatan Rakyat yang lebih mengutamakan kebertanggungjawaban, akauntabiliti, integriti dan sanggup bersama rakyat.

Ini adalah peristiwa yang semakin memburukkan Malaysia di mata antarabangsa sebagai negara bukan demokrasi tetapi negara demo-kukubesi.

Satu lagi projek kesesatan UBN.


No comments: