Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat

Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat
PRU-13 "Misi PR KE PUTRAJAYA"

Saturday, August 1, 2009

Bangga di dalam sedih

Aku berbangga kerana hari ini aku adalah salah seorang dari ribuan yg hadir dlm perhimpunan Anti ISA. Sekurang2nya anak cucu ku akan tahu aku antara pejuang Anti ISA, aku bukan haji hadi, anwar ibrahim, lim kit siang, salehuddin ayob, samsul iskandar, dr.mujahid atau lain2 pimpinan. tapi aku adalah sebahagian dari mereka sudah cukup memuaskan hatiku utk mengadap Allah kelak. Hukuman sezalim ISA dipertahankan oleh mereka yang zalim dan disokong oleh mereka yang tuli. Yang demikian menjadikan aku bangga kerana aku tidak pernah memilih mereka yang zalim ini dlm pilihanraya, aku juga turun kejalan raya bersama rakan2 seperjuangan, aku juga bangga kerana aku tidak memberi cop halal kepada ISA walaupun golongan ulama kerajaan ada menyokongnya. Aku berbangga kerana dgn kudrat yg Allah berikan, rezeki yg ALLAH turunkan, anggota yg Allah berikan, udara yg Allah bekalkan aku masih mampu berkata benar walau pahit berbanding mereka yg kononya berkata benar tetapi menikus.
Aku cuma sedih, setelah byk kertas kerja, kenyataan disana sini, tangkapan zalim yg masih berlaku, tapi PM kata sepatutnya bincang. Apa butakah dia dek puaka yang melanda? Kami rakyat dah puas dgn kertas kerja seminar dsb, kali ini turun dijalanraya menyampaikan hasrat kepada penaung agama Islam di Malaysia SPBY AGONG, ITUPUN SALAHKAH?

No comments: