Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat

Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat
PRU-13 "Misi PR KE PUTRAJAYA"

Monday, January 17, 2011

Bangga bersama PR SELANGOR

Isu MPSJ ingin mengharamkan pekerja Islam bekerja di pusat hiburan, jualan arak dan judi sungguh membanggakan. Seperti yang disarankan oleh Mufti Selangor ianya patut dipanjangkan ke seluruh Selangor. Langkah percubaan di MPSJ , menampakkan keprihatinan kerajaan negeri untuk memartabatkan Enakmen Jenayah Selangor jika dibandingkan dengan Muhammad Taib, Abu Hasan dan Khir Toyo yang langsung tidak ingin kan penguatkuasaan. Kerajaan Selangor dibawah Tan Sri Khalid, dengan sokongan exco Dato Hassan Ali yang ingin memartabatkan Enakmen Jenayah Selangor, bagaimanapun Exco Ronnie Liew pula bimbang kepada kesan pekerja Islam yang mungkin akan kehilangan kerja. Itulah hebatnya kerajaan yang prihatin, exco bukan Islam perlu diberi penerangan bukan dibiarkan tidak faham seperti di negeri lain dibawah BN.
YAB MB dengan prihatinnya akan mencari jalan dan akan mewujudkan tabung bagi mebantu pekerja muslim yang telah lama bergiat dlm punca pendapatan yg diharamkan itu.

Persoalannya adakah Selangor, Kelantan dan Kedah sahaja adalah negeri yang ada penduduk Islam? Pahang Johor N.Sembilan, Melaka, Perak, Perlis tu tak ada mufti? Exco agama?jab agama Islam negeri? Kasihan, dah la Persekutuan tidak prihatin, negerinya pon diperintah oleh Umno yang melayu tapi Islamnya?
Tahniah PR kami tahu anda mampu selesaikan dengan bijaksana, ada usaha lebih baik dari tidak berusaha tapi banyak cakap.

No comments: