Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat

Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat
PRU-13 "Misi PR KE PUTRAJAYA"

Tuesday, January 25, 2011

PRK N5 Tenang : Akal cetek pon boleh jadi menteri

Seketika tadi saya baru sahaja selesai membuat laporan untuk pra-audit kepada salah sebuah syarikat gergasi berpengkalan di Bangkok. Kemudian sambil minum kopi saya membelek akbar di dalam talian dan terketawa kecil apabila membaca kenyataan Ahmad Maslan berkenaan harga barang. Jawapan paling dungu dan bodoh dikeluarkan oleh seorang Ketua Penerangan Umno dan juga seorang menteri boleh dirujuk disini.

Bagaimanakah kerajaan negeri hendak turunkan harga barang? Segala jenis cukai dibayar kepada kerajaan pusat, subsidi mintak kerajaan negeri yang bagi. Saya beri jawapan mudah, kalau mahu tengok Kerajaan PR bantu kurangkan harga barang, hang pi bagi kerusi majoriti kepada PR. PR bentuk kerajaan hang tengok lah sendiri. Selangor berpuluh tahun BN pegang, sehingga hari terakhir Khir Toyo jadi MB tak pernah pon air diberi percuma 20meter padu. Itu pon dah cukup besar bagi penduduk Selangor.

Amat malang bagi rakyat yang berkerajaan BN air bertambah mahal, letrik yang dipakai dijana di negara sendiri berlipat kali ganda mahalnya setiap 3 hingga 5 tahun. Lebih malang lagi letrik yang dipakai mahal oleh rakyat tapi subsidi pula untuk penjana elektrik bebas. Bukan RM300 tapi berbillion ringgit.

Tujuan sebenar bukanlah untuk melindungi rakyat, cuma memperkudakan rakyat bagi memperkayakan kroni masing-masing.

No comments: