Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat

Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat
PRU-13 "Misi PR KE PUTRAJAYA"

Wednesday, January 26, 2011

Singapore kata Najib rasional?

Seketika tadi saya meneliti artikel di Malaysia Insider berkenaan Lee Kuan Yew menyatakan Najib rasional. Artikel tersebut boleh di baca di sini.

Terfikir juga saya kenapa? Sebab Lee Kuan Yew ini tidak puji tanpa sebab, era Tun Dr Mahathir seringkali hubungan antara Malaysia - Singapura tegang beberapa kali, bagaimanapun sejak Malaysia membatalkan rancangan membina jambatan bengkok Singapura mula berlembut, lebih berlembut lagi apabila Malaysia menyerahkan pulau batu putih dan terbaru KTM di Tanjung Pagar.

Pada tahun 2003 saya bekerja di Singapura dan masih teringat lagi papan tanda ini

Setelah sekian lama, papan tanda ini akhirnya di tarik pada tahun 2004 demi untuk menjaga hati Singapura walaupun benar itu adalah tanah milik Malaysia.

Kini bukan sahaja papan tanda, tanah milik KTM juga akan diserah semula kepada Singapura, maka hilanglah tanda bahawa Singapura satu ketika dahulu dimiliki oleh Kerajaan Kesultanan Melayu Johor.

Oleh yang demikian rasional lah jadinya. Saya rasa rakyat Johor masih menantikan permohonan Sultan Johor supaya jambatan bengkok tersebut dibina. Adakah mampu jadi kenyataan, kerana jika difikirkan Tun Dr Mahathir cukup marah kepada Tun Abdullah, tapi berlembut juga dengan Najib walaupun Najib berpegang kepada tidak membina jambatan bengkok seperti Tun Abdullah.

Kita bukan mahu ketegangan, tapi kita mahu hak rakyat dan negara sampai kepada negara dan rakyat. Perairan Johor di selatan sehingga kini masih kotor dek kerana tambak, jalan juga sesak, kapal juga tidak mampu lalu dek kerana tambak yang sekian lama menghalang.

Saya fikir rakyat Johor melalui pengundi Tenang perlu memberi signal tambahan kepada Kerajaan Johor dan Persekutuan supaya mereka menjawab permohonan Sultan Johor dengan kadar segera.

Selamat mengundi kepada Pengundi DUN N5 Tenang. PR Kecil ini beri signal, PRU-13 beri kuasa kepada PR saya yakin PR mampu mengubahnya.

No comments: