Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat

Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat
PRU-13 "Misi PR KE PUTRAJAYA"

Friday, July 24, 2009

Rektorik berpuaka : konon satu Malaysia, tapi restu berdemo sokong ISA

Kononnya UBN sibuk mencanang satu Malaysia di semua kementerian, jabatan, agensi, glc, tv radio kerajaan, tv radio ubn. Satu Malaysia diwar-warkan menyatakan kononnya semangat perpaduan melangkaui semua kaum.

Malangnya terkantoi, tatkala rakyat Malaysia yang satu suara didokong oleh GMI dan Pakatan Rakyat mahukan undang-undang zalim ISA dimansuhkan ada pulak NGO Umno iaitu Pewaris memperkudakan diri untuk turun mengumpulkan penyokong ISA. Apa salahnya pilih tarikh lain?

Mengikut maklumat yang boleh dipercayai, mereka ini telah merancang dengan pihak tertentu untuk menggagalkan agenda GMI. Telah diketahui beberapa cubaan menggunakan SB dan FRU gagal kerana berdisiplinnya penyokong GMI. Ada dua pelan yang dirancang :

Pelan A: ialah dengan menggahkan bahawa berpuluh ribu penyokong Pewaris akan turun, sedangkan semua orang tahu siapalah sangat yang akan sokong. Memandangkan perhimpunan agung Umno, Gerakan, dan MCA ramai yang tidak menyokong ISA. Tapi mereka yang menjadi talibarut UBN ini akan menyusun strategi jahat untuk menggagalkan agenda GMI. Oleh kerana gah sana dan sini, maka pihak tertentu seperti polis dsb akan menyatakan bahawa akan berlaku pertempuran jika tidak dibendung. Maka polis tidak mengeluarkan permit dan/atau menyekat dan memukul sesiapa yang hadir.

Pelan B: ialah dengan membuat provokasi, mereka akan cuba menyertai kedua-dua kumpulan dan mencetuskan provokasi dan pertempuran. Sama ada darurat akan diumum atau kumpulan ini akan ditempur oleh FRU dan SB.

Maklumat terbaru akan cuba dirungkai dan saya akan terus mencatat ketika perlu.

Mari bersama-sama kita turun dengan menunjukkan bantahan kita kepada ISA. Tunjukkan bantahan kita dengan berdisiplin. Siapa yang dilihat melakukan provokasi kita tangkap dan serahkan kepada Unit Amal dan polis.

No comments: