Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat

Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat
PRU-13 "Misi PR KE PUTRAJAYA"

Saturday, July 18, 2009

Tewas tapi melawan

Sekalipun tewas saya memuji perjuangan pasukan Kebangsaan dalam menentang Manchester United. Sekalipun gol kedua ramai anggap sebagai nasib tapi hakikatnya setiap kesilapan lawan perlu digunakan sebaiknya. Itulah dia bolasepak.

Saya rasa faktor masa juga menjadi strategi Malaysia, MU kelihatan agak cepat penat dan banyak melakukan kesilapan bermain diwaktu petang berbanding perlawanan MU pada ketika sebelum ini di Malaysia yang bermain diwaktu malam. Banyak lagi yang boleh diperbaiki oleh pasukan Malaysia terutama rembatan sambil berlari, rembatan jarak jauh dan bijak mempergunakan kesilapan lawan.

Dari aspek posisi serta teknikal permainan memang lebih mantap berbanding sebelum ini, pergerakan berpasukan memang menjadi. Tapi kedengaran MU membatalkan lawatan mereka ke Indonesia sekaligus mereka ingin menyambung perlawanan persahabatan pada minggu depan. Bagaimanapun perlawanan tersebut dirancang untuk diadakan pada waktu malam. Saya doakan lebih banyak strategi dirancang dan diatur sebagai persediaan perlawanan minggu hadapan.

Selamat maju jaya

No comments: