Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat

Teruskan Perjuangan bagi Memperluaskan Kerusi Rakyat
PRU-13 "Misi PR KE PUTRAJAYA"

Monday, July 27, 2009

Umno masih tak mengaku silap

Saya terbaca dalam beberapa akhbar berita yang sama semasa servis kereta pagi semlm. Hampir kesemuanya menyatakan Umno tak pernah menutup pintu perbincangan degan PAS.

Pada pendapat saya itu adalah kenyataan yang penipu dan bongkak. Apa salahnya tunjuk keikhlasan dengan menyatakan Umno dahulu memang selalu begitu, dan ingin meminta maaf. Masalahnya Umno telah menjadi prinsip untuk tidak mengaku salah dan silap. Mereka terus menerus menyatakan PAS yang perlu ikhlas. Saya masih ingat tatkala Allahyarham Ust Fadhil Noor beberapa kali mengajak pemimpin Umno untuk bermuzakarah sejak dahulu lagi, begitu juga dengan TG Hj Hadi dan TG Nik Abd Aziz. Tapi mereka ini tidak pernah melayan malah memperli menggunakan akhbar perdana.

Apabila Umno dalam keadaan tergugat mereka kata Melayu telah tergugat. Berapa banyak lagi orang Melayu menyokong PAS dan PKR? Berapa banyak nasib orang Melayu yang susah terbela di Selangor, Kedah, P.Pinang dan Kelantan?

Saya ingin berkata disini Umno perlu ikhlas. PAS tidak pernah tidak ikhlas, PAS bergerak atas prinsip agama, selama ini Umno cukup membenci, memfitnah PAS dengan dahsyat dan sebagainya. Ikhlas lah wahai rakan seagamaku, kembalilah kepangkal jalan.

No comments: